اخبار
1402/9/7 سه‌شنبه
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور:
انقلاب 57 یک شوک ژئوپلیتیک به آمریکا وارد کرد

.

همایش بسیجیان دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته بسیج با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و امیر پورستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در سازمان مرکزی پیام نور برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در این نشست به وضعیت ژئوپلیتیک و خاص ایران تاکید کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک شوک ژئوپلیتیک به آمریکا وارد کرد و معادلات آنها بهم ریخت زیرا جهان در آن زمان در وضعیت جنگ سرد بین دو کشور آمریکا و شوری بود.

وی ادامه داد: ایران به خاطر موقعیت استراتژیک خاص خود در قبل از انقلاب جز مستعمرات آمریکا بود و مزیت های زیادی برای آنها داشت مانند تنگه هرمز که 60 درصد صادرات نفت از این تنگه عبود می کرد و همچنین یکی دیگر از مزیت ها، کشور ما برای محصولات آمریکایی بازار خوبی بود که در قبال آن نفت می برد. 

امیر پوردستان همچنین گفت: با انقلاب 57 این منافع از آمریکا سلب شد و ادبیات جدیدی وارد عرصه بین المللی شد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تصریح کرد: انقلاب اسلامی با خود یک ادبیات و فرهنگ جدیدی آورد که به مقابله با سلطه پرداخت که در این ادبیات استکبار ستیزی، استقلال، مردم سالاری دینی برخی از مولفه های آن می باشد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها اعتقاد داشتند این ادبیات می تواند به خارج از مرزهای ایران صادر شود لذا از همان اول مخالف انقلاب شدند و شروع به تحریم کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همچنین تصریح کرد: ما درگیر یک جنگ تمدنی هستیم و انقلاب اسلامی با حضور خود نظریه تمدنی نوین اسلامی را ارائه کرده است و به همین دلیل که با منافع آنان همخوانی ندارد با این نظام مقابله می‌کنند.

امیر پوردستان همچنین در این نشست به نقش مهم تفکر بسیجی در کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح ما، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی با یک تفکر و فرهنگ بسیجی اجازه نمی دهد که هیچ دشمنی به ما نزدیک شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر